Friday 17 February 2012

BFF

BEST FRIEND FOREVER





















aku ada sorang kawan baik .aku kenal dia dari kecik dah .tapi masa tuh kita orang tak pernah tegur pom..sampailah satu hari masa taun 2005 dia pindah sk paka 2 .Memang aku taleh lupa la first time kiteorang meet kat tangga sambil bertentangan mata ,terkedu bagaikan ada makna tersirat disebalik nie..aku pun dengan muke donno nye naik tangga and buat-2 x nmpk dia...
HAHA .


suatu malam di bulan ramadhan taun 2005 kot law x silap aku ..aku siap- mandi awl-2 ..solat then aku pun kua lah sambil cibit lilin ,lighter and tanglung .aku pun main lah nan jiran aku ..suddenly ,dia mai join ..aku pun dgn muke blur wat cam x nmpk je dea ..lam ati 'ish,sibuk je dea nie,nk maen x sng'..HAHAHA.


Sampailah suatu masa yg aku pun x ingat  dah bile .x silap aku ,masa tu aku xde kwn nak g skul same-2 .then aku ajk lah dea join ..sejak ari tuuu kami mula rapat .pergi mane-2 mesti same kate org mcm isi dgn kuku lah .sekarang nie persahabatan kami dah nak mencecah 7 taun .alhamdulilah setakat nie belum ade perang bsr .ahah ,aku rasa untung sangat dengan anugerah yg diberikan ..aku ingat lagi dulu mase form 3,masa tu aku tgh frust gilaaaa.frust dgn my first love or monkey love .HAHA .biaselah orang clash kan .aku rase mase tu aku seakan tidak waras lagi .dia teman aku ponteng sekolah .pagi tu aku g pantai nan dea .dea bg aku pinjam shoulder dea.aku nangis sepuas-2 hati .dea lyn je kerenah aku .haha.kdg-2 teringat aku nie terover gunakan kebaikan dea .



Masa zaman sekolah menengah dari form 2 sampai form 3 ..aku ingat lagi kami dua orang je budak perempuan yg suke join bdk laki ponteng time hari unit beruniform .haha ..aku ingat lagi ,masa tu aku cover line tgk 'pok guard ' buka gate ke x..dea lak heret mtr slow-2 sambil start enjin .ahah ,ble gate buke je .aku pun lompat ats mtr .trus ar bwk laju-2.ble kua dari gate je laung 'merdeka!' .ahah ,aku ingt agy masa tu kwn aku ade sound 'mu org nie x pdn nan perempuan'..haha .aku sengeh je cam kerang busuk .kekadang law gate sul x buka..aku dan dea cari port lam toilet .ahah ..masa tu ade sorg agy kwn aku join.setoilet duk 3 org .tibe-2 aku dgr toilet sblh ade org .ahah ,dea tgh buang'niat' ..kami ber-3 nak pch perut duk gelak sambil tekup mulut ..yela bunyi desiran air x tahan tu sambil bau yg krg menyenangkan .ahah ,aku memang rindu giler ar memori mase tuuu..ble rase cam line x clear .kteorg pom naik blok atas .tup tup ..oh pengawas !!mase tuh org plg aku x suke pengawas ar..yg lwknye ..kiteorg siap main kjr-2 agy nan pgws laki tuu .dea junior kiteorg tp blagak nak mampus..keliling bangunan turun naik turun naik..dea sound 'mu org main-2 eh ,aku pgl cikgu kang' .ohhh ,kiteorg pon surrender lah ..mane tak nye ..pnt giler duk men kjr-2 ..pstu terpaksa msuk ke kelab masing-2 dgn tarik muke 14 lapis sorg-2.HAHA .Pernah satu pagi ahad aku nan bff aku nie x trun kat dataran perhimpunan .kami duk lam kelas senyap-2.pastu ,mase nie pengawas punye angkara gak ye g report kat cikgu ..perghhh.nasib baek perhimpunan mase tuh dah tamat.cikgu pgl kteorang turun ..ce teke pe kteorg kene?KENA JALAN ITIK!!!.nasib bek la mase tu semua budak-2 dah msuk kelas msg-2..nak x nak kena wat lah ugak ..keliling dataran .dahla 2 orang je perempuan masa tuuu .nmpk muke je baik tapi keras kepala.oh kami mmg nakal mase tuu ..boleh kate budak yg nmpk macam 'nerd' tapi nakal ..

wehewwww ,aku memang betul-2 rindukan zaman sekolah dulu .zaman masa dibangku sekolah rendah dan menengah .Nak-2 bersama bff tersayang .ahah ,by the way nama bff aku tu MARYAM NABIHAH BINTI IBRAHIM ..hehe ..nie lah budak tuh :

comel kan ?

aku harap lah our relationhip as bff nie everlasting lah .sebelum nie ade la gak member-2 aku yg jeles sbb kiteorang g mane-2 msti berdua .walaupun dea dah pindah sekarang tp relation kami makin rapat .kiteorang selalu jumpe .nasib bek bff aku nie perempuan .law laki nmpk gaye cemburu sakan lah bf aku .haha .okey sampai disini saje serba sedikit aku dapat cter .iloveu <3





No comments:

Post a Comment